Informatii

1. Care este legislatia in vigoare pentru franciza in Romania?

Franciza este reglementata in Romania sub aspect juridic prin OG 52/1997, modificata si republicata prin L.79/1998.

2. Care sunt avantajele operarii unei afaceri in sistem de franciza?

Lansarea unei noi afaceri in conditii de risc inferior fata de modelele traditionale (afacerea a fost in prealabil testata de francizor si poate si de alti francizati)
Utilizarea unei marci comerciale cunoscute
Primirea de asistenta in lansarea afacerii si managementul de zi cu zi

3. Cum construiesti un sistem de franciza de succes?

In calitatea de Francizor, anterior deciziei de a-ti dezvolta afacerea in regim de franciza, trebuie sa raspunzi la urmatoarele intrebari:

Ai un avantaj competitiv real?
Iti cunosti clientii si acestia cunosc valoarea serviciilor furnizate catre ei?
Doresti sa folosesti franciza ca un instrument de crestere rapida?

Doresti ca franciza sa aduca valoare adaugata afacerii tale sau esti interesat sa dezvolti franciza ca principala forma de expansiune?

Odata ce ai raspuns la aceste intrebari, defineste-ti strategia de extindere!

Apeleaza la un consultant specializat si care sa iti funizeze asistenta sa scrii modelul de operare al afacerii, sa definesti elementele de rentabilitate ale afacerii pentru francizat, sa stabilesti conditiile pachetului de franciza, in stricta concordanta cu rentabilitatea afacerii, sa intocmesti manualele francizei si contractul de franciza si sa definesti profilul francizatului ideal.

Odata intocmit pachetul de franciza si modelul operational, poti continua cu strategia de promovare si recrutare de parteneri pentru expansiunea afacerii tale!

4. Sunt contractele de franciza standard, indiferent de specificul activitatii francizate si industrie?

Nu exista un contract standard de franciza si care sa se poata potrivi pentru toate sectoarele de activitate. Fiecare industrie are specificul sau; de exemplu francizorii retaileri de textile nu percep redevente in contractul de franciza, in timp ce francizele din sectorul food sau servicii, percep redevente lunare si care se aplica la Cifra de Afaceri (total vanzari nete, fara TVA) a francizatului.

Pentru un viitor partener francizat, este important sa obtina consultanta de la o companie specializata pentru a intelege mecanismele cu precadere comerciale ale relatiei de parteneriat (francizor-francizat), la care se adauga aspectele de natura juridica ale contractului. Unele contracte prevad dreptul francizorului de a denunta unilateral contractul cu un preaviz scris de 30 de zile, sunt insa si francizorii pentru care termenul de terminare anticipata a contractului ajunge la 90 de zile. Nu exista o forma standard de contract de franciza, acesta trebuie adaptat la particulatitatile sistemului de afacere si caracteristicile relatiei francizor-francizat.






Prin apasarea butonului Aplica acum! inteleg si sunt de acord cu Politica de confidentialitate a site-ului privind datele personale. Afla mai multe.

Close Menu